PROJEKTS “ATBALSTS IZGLĪTOJAMO INDIVIDUĀLO KOMPETENČU ATTĪSTĪBAI”
8.3.2.2/16/I/001
Projekta "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" ietvaros 19.02.2019. sadarbībā ar Dabas muzeja pasniedzējiem 7. klases skolēniem notika nodarbības – “Eksperimenti „Augu fizioloģijā” un “Mikrobioloģijā”.Nodarbību mērķis bija, aktīvi darbojoties, iepazīt pasauli, procesus pašam un rast skaidrību sarežģītu procesu būtībā. Nodarbību sākumā skolēni tika iepazīstināti ar teorētiskām zināšanām. Notika trīs dažādas nodarbības: „Ķērpis – divi vienā”, „Ūdens piesārņojums”, „ Nepērc viņu dzīvības”.
Skolēniem mācību programmā ir jāapgūst tēma „Ķērpji”. Jāprot skaidrot ķērpju uzbūvi, simbiozi (aļģe un sēne vai arī baktērijas), laponi. Skolā jāapgūst arī ķērpju daudzveidība. Ar muzejam piederošo ķērpju uzskati varēja eksperimentēt un noteikt kreves, lapu vai krūmu ķērpjus. Praktiskā darbošanās ar palielināmajām ierīcēm, ir ļoti veiksmīga metode mācīties darot.
Liela loma ir izpratnei par dabas procesiem, tās aizsardzību. Cilvēks ir kļuvis par nozīmīgāko dabas pārveidotāju, tāpēc tās resursi un bagātības jāizmanto saudzīgi, lai to pietiktu ne vien šodienas vajadzībām, bet arī nākotnē. To apzinoties, vides aizsardzība un cilvēces ilgtspējīga attīstība mūsdienās kļūst arvien aktuālāka. Šajā nodarbībā skolēni novērtēja savus ikdienas paradumus un ūdens kvalitāti ūdens tilpnēs.
Nodarbību laikā īpaša uzmanība tika pievērsta darba procesa precizitātei, neatlaidībai, sadarbībai. Skolēniem bija iespēja strādāt grupās, vienam otru papildināt un pārliecināties par savām zināšanām un ikdienas paradumu ietekmi uz dabu. Skolēni varēja izteikt savu viedokli, diskutēt un meklēt piemērotākos variantus dabas vērtību saglabāšanā un ilgtspējībā.
Nav komentāru :
Ierakstīt komentāru
Lūdzu ievērot pieklājību!